«Өнеркәсіпті дамыту қоры» АҚ «Қазақстанның Даму Банкі» АҚ еншілес ұйымы болып табылады және «Бәйтерек» ұлттық басқарушы холдингі»АҚ құрылымына кіреді.
Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың 2020 жылғы 11 мамырдағы тапсырмасы бойынша ұлттық экономиканың өнеркәсіптік әлеуетін дамыту мақсатында және «Өнеркәсіпті дамыту қорын құру туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 18 тамыздағы № 521 қаулысымен Өнеркәсіпті дамыту қоры құрылды.
2021 жылғы 27 желтоқсанда «Өнеркәсіптік саясат туралы» ҚР Заңы (№ 86-VII ҚРЗ) қабылданды, ол Қордың мақсаттарын, міндеттері мен мандатын бекітті (15-бап).
Бұған дейін Қор «Қазақстанның Даму Банкі» АҚ ұсынатын инвестициялық жобаларды қаржыландыру құралдарын кеңейту мақсатында 2005 жылғы 6 қыркүйекте құрылған «ҚДБ-Лизинг» АҚ ретінде жұмыс істеген. 2020 жылғы 21 қыркүйекте «Қазақстанның Даму Банкі» АҚ Директорлар кеңесі «ҚДБ-Лизинг» АҚ фирмалық атауын «Өнеркәсіпті дамыту қоры» АҚ-ға ауыстыру туралы шешім қабылдады.
Қордың миссиясы
Ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін арттыру және өнеркәсіптік әлеуетін дамыту мақсатында өңдеуші өнеркәсіп пен инфрақұрылымдағы импортты алмастыратын жобаларды және экспортқа бағытталған өндірістерді қаржыландыру.
Пайымдауы
Өнеркәсіп пен инфрақұрылымның әртүрлі салаларындағы бизнес-қоғамдастықтың сұранысын қанағаттандыратын, сондай-ақ елде өндірілетін орташа және жоғары қосылған құны бар тауарлардың үлесін арттыратын қаржылық даму институты.
Қызмет принциптері
Қоғам өз қызметінде өзінің миссиясы мен ағымдағы нарық қажеттіліктеріне сүйене отырып, келесі принциптерді басшылыққа алады:
- Қазақстан Республикасының мемлекеттік индустриялық-инновациялық саясатының міндеттеріне сәйкестігі;
- Әлеуметтік-экономикалық әсері жоғары және қосылған құны жоғары жобаларды іске асыру;
- Тұрақты даму қағидаттарын ілгерілету;
- Белсенділікке, ашықтыққа және қызметтің заңдылығын қамтамасыз етуге міндеттеме.
Компанияның мақсаттары
Қор қызметінің мақсаты өңдеуші өнеркәсіп кәсіпорындарына қаржылық қолдау көрсету және ынталандыру, Қазақстан Республикасының экономикасына сыртқы және ішкі инвестицияларды тартуға жәрдемдесу болып табылады.
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2018 жылғы 20 желтоқсандағы № 846 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының өңдеу өнеркәсібін дамытудың 2023 – 2029 жылдарға арналған тұжырымдамасына сәйкес, ҚР Үкіметінің 2023 жылғы 28 наурыздағы №259 қаулысына өзгерістер мен толықтырулар енгізіле отырып, қаржыландыру мынадай шарттарда жүзеге асырылады:
1) Өңдеуші өнеркәсіп жобаларын қаржыландыруды «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамы өнеркәсіптік-инновациялық қызмет субъектілеріне, жобаларды, оның ішінде халықаралық өндірістік кооперация саласындағы бірлескен іс-қимыл бағдарламасына енгізілген жобаларды, жаңа өндірістер құру және қолданыстағы өндірістерді жаңғырту жөніндегі жобаларды лизингтік қаржыландыруды ұсынады.
- Акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлестерінің) елу және одан да көп пайызы тікелей немесе жанама түрде мемлекетке, ұлттық басқарушы холдингке, ұлттық холдингке, ұлттық компанияға (әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорацияны, сондай-ақ мемлекеттік-жеке меншік туралы шарт шеңберінде құрылған кәсіпкерлерді қоспағанда) тиесілі өнеркәсіптік-инновациялық қызмет субъектілері өңдеуші өнеркәсіп жобаларын қаржыландыруға жатпайды серіктестік).
-
Бюджет қаражаты жеңіл өнеркәсіптегі жобаларды қаржыландыру үшін «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының жарғылық капиталын ұлғайту және/немесе бюджеттік кредиттеу жолымен түпкілікті қарыз алушылар үшін жылдық 3% - дан аспайтын сыйақы мөлшерлемесі бойынша бөлінеді.
-
Өңдеуші өнеркәсіп жобаларын қаржыландыру көлемін ұлғайту қажет болған жағдайда, өзге қаражатты тарту мөлшерлемесіне байланысты бюджет қаражатының үлесі кемінде 70% - құрайтын пропорцияда тартылған бюджет қаражатын араластыру кезінде түпкілікті қарыз алушы үшін 9% - дан аспайтын мөлшерлеме бойынша қаржыландыруға жол беріледі.
-
Өнеркәсіптік-инновациялық қызмет субъектісі қаржыландырудың жалпы сомасының кемінде 15% мөлшерінде жобаны іске асыруға ақшалай қаражатпен қатысуды қамтамасыз етеді (өндірісті оқшаулауды ұлғайтуға бағытталған жобалар бойынша жобаны іске асыруға 15% - дан аз мөлшерде ақшалай қаражатпен қатысуға жол беріледі). Қаржыландыру сомасы кемінде 80 млн теңге болуы тиіс (жеңіл өнеркәсіп кәсіпорындары үшін кемінде 50 млн.теңге). Қаржыландыру 20 жылдан аспайтын мерзімге беріледі.
- Қаржыландыруды алу үшін өнеркәсіптік-инновациялық қызмет субъектісі «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамына тізбесі «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының ішкі құжаттарымен бекітілетін құжаттар пакетін береді. Қаржыландыруды беру тәртібі мен мерзімдері «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының ішкі актілерімен айқындалады.
2) Лизингтік қаржыландыру шеңберінде қолдау мынадай бағыттар бойынша ұсынылатын болады:
- Автомобильдер мен арнайы техниканы жаңарту/жаңғырту; «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының лизингтік қаржыландыру механизмі арқылы ауыл шаруашылығы техникасы мен автобустар паркін жаңарту. Лизингтік қаржыландыру автомобильдер мен арнайы техникаға 7 жылдан аспайтын мерзімге теңгемен беріледі, өтініш берушілер үшін сыйақы мөлшерлемесі жылдық 7% құрауы тиіс, бұл ретте бюджет қаражаты мен өзге де қорландыру қаражатының арақатынасы «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамы 80/20 құрауы тиіс. Аванстық төлем жергілікті бюджет қаражаты немесе лизинг алушының меншікті қаражаты есебінен кемінде 15% құрайды (лизингтік төлемдер республикалық немесе жергілікті бюджеттер қаражаты есебінен өтелген жағдайда, аванстық төлемсіз қаржыландыруға жол беріледі). Бұл ретте дәнекерлеу және бояу жөніндегі операцияларды қамтитын әдіспен жүргізілген автобустардың моделінде аванстық төлем кемінде 5% құрайды
- Жүк тасымалына қатысатын автокөлік құралдарының паркін жаңарту. Жүк тасымалдарына қатысатын автокөлік құралдарын лизингтік қаржыландыру теңгемен «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамы арқылы 7 жылдан аспайтын мерзіммен беріледі, өтініш берушілер үшін сыйақы мөлшерлемесі жылдық 7% құрауы тиіс, бұл ретте бюджет қаражаты мен «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының өзге де қорландыру қаражатының арақатынасы 80/20 құрауы тиіс. Аванстық төлем жергілікті бюджет қаражаты немесе лизинг алушының меншікті қаражаты есебінен кемінде 30% құрайды (лизингтік төлемдер республикалық немесе жергілікті бюджеттер қаражаты есебінен өтелген жағдайда, аванстық төлемсіз қаржыландыруға жол беріледі);
- Ауыл шаруашылығы техникасын (бұдан әрі – автокөлік құралдары) қоспағанда, арнайы мақсаттағы автокөлік құралдарын, автотехниканы лизингке сатып алатын өтініш берушілерді лизингтік қаржыландыру теңгемен "өнеркәсіпті дамыту қоры" акционерлік қоғамы арқылы 3 жылдан 5 жылға дейінгі мерзімге өтініш берушілер үшін жылдық 3% сыйақы мөлшерлемесімен ұсынылады. Аванстық төлем кемінде 30% -. құрауы тиіс («Автомобиль жолдары туралы» ҚР Заңында белгіленген өкілеттіктерді жүзеге асыратын жарғылық капиталға мемлекеттің жүз пайыз қатысуымен жолдарды басқару жөніндегі ұлттық оператордың қаражаты есебінен лизингтік төлемдер өтелген жағдайда, аванстық төлемсіз қаржыландыруға жол беріледі). Мемлекеттік-жекешелік әріптестік механизмі негізінде лизингтік қаржыландыруға жол беріледі. Лизингтік қаржыландыру көздері республикалық бюджет қаражаты болып табылады;
-
Лизингтік қаржыландыруды өнеркәсіптік-инновациялық қызмет субъектілері, мемлекеттік мекемелер, жергілікті, орталық және мемлекеттік атқарушы органдар, мекемелер, шаруашылық жүргізу құқығындағы мемлекеттік коммуналдық кәсіпорындар және Қазақстан Республикасының мемлекеттік қазыналық коммуналдық кәсіпорындары, «Автомобиль жолдары туралы» Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген өкілеттіктерді жүзеге асыратын жарғылық капиталына мемлекет жүз пайыз қатысатын автомобиль жолдарын басқару жөніндегі ұлттық оператор пайдалана алады.
- Өтініш берушілер үшін жылдық 3% сыйақы мөлшерлемесімен 7 жылдан аспайтын мерзіммен «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамы арқылы отандық өндірістің медициналық техника паркін теңгемен жаңарту. Бюджет қаражаты «Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының жарғылық капиталын ұлғайту және/немесе бюджеттік кредиттеу жолымен бөлінеді. Аванстық төлем кем дегенде 30% құрайды. Лизингтік төлемдер республикалық немесе жергілікті бюджеттер қаражаты есебінен өтелген жағдайда, аванстық төлемсіз қаржыландыруға жол беріледі. Медициналық техниканы лизингтік қаржыландыруды Денсаулық сақтау субъектілері: жергілікті атқарушы органдар, мемлекеттік мекемелер, шаруашылық жүргізу құқығындағы мемлекеттік коммуналдық кәсіпорындар және мемлекеттік қазыналық коммуналдық кәсіпорындар, Қазақстан Республикасының коммуналдық қазыналық кәсіпорындары, сондай-ақ жеке меншік нысанындағы медициналық ұйымдар пайдалана алады.
«Өнеркәсіпті дамыту қоры» акционерлік қоғамының жарғысы
Индустриялық даму қорының қызметінің ережелері 2023
Аналитикалық есептер және орындалу барысы туралы есептер